Instagram’da daha fazla erişimin sırrını en yetkili isim açıkladı: 3 önemli tüyo



İçerik Üreticileri ve Dikkat Ekonomisi

İçerik üreticileri, ‘dikkat ekonomisindeki’ rollerinin önemini biliyor. Bir içerik üreticisinin içeriği daha fazla görüntülendiğinde, genellikle daha yüksek reklam geliri veya markalarla daha güçlü bir pozisyon elde etme şansı buluyor. Sektörde çalışanlar, bir içeriğin görüntülenme oranını “erişim” olarak adlandırıyor.

Dikkat ekonomisi, insan dikkatini kıt bir meta olarak ele alan ve bilgi yönetimi sorunlarını çözmek için ekonomik teoriyi kullanan bir yaklaşımdır.

Instagram’ın üst düzey yöneticisi Adam Mosseri, içerik üreticisi ve sosyal medya koçu Brock Johnson ile yaptığı bir podcast röportajında, “İnsanlar her zaman daha fazla erişim istiyor” diye konuştu.

Johnson ve Mosseri’nin röportajında, Instagram yöneticisi algoritma, hashtag’ler ve gölge yasak gibi konular hakkındaki söylentilere açıklık getirdi.

INSTAGRAM BUNLARA ÖNCELİK VERİYOR

Mosseri, Instagram’ın içerik üreticileri için üç temel önceliğini şöyle sıraladı:

  • Instagram, özgün içerikleri ödüllendirmeyi amaçlıyor.
  • Platform, küçük içerik üreticilerinin tanınmasını ve kitle oluşturmasını desteklemeyi hedefliyor.
  • Trendleri belirlemede daha hızlı ve etkili olmayı amaçlıyor.

Mosseri, “Instagram’da bir şeylerin popüler olması zaman alıyor” dedi.

Mosseri, gelecekte Instagram’ın geliştireceği noktalar ve içerik üreticilerinin platformdaki değişikliklere nasıl uyum sağlayabileceği konusunda ipuçları verdi. Mosseri, her zaman hem içerik üreticileri hem de normal kullanıcılar için faydalı bir denge kurmaya çalıştıklarını belirtti.

Mosseri, içerik üreticilerinin Instagram’da önemli bir rol oynadığını vurgulayarak, “İçerik üreticilerinin paylaşım yapabileceği en önemli yer burası” dedi.

DOĞRUDAN MESAJLAR ÇOK ÖNEMLİ

İçerik üreticileri, akışta paylaşım yapmak yerine hikayeler aracılığıyla daha geniş kitlelere ulaşabilir. Doğrudan mesajlar, içerik paylaşımında önemli bir rol oynar; Mosseri, doğrudan mesajların Instagram kullanıcılarının fotoğraf ve video paylaştığı ana yer olduğunu belirtti.

Instagram, geçtiğimiz yıl 20’den fazla yeni DM özelliği sunarak içerik üreticilerine destek oldu. DM’ler, içeriğin erişimini artırmak için önemli bir metrik olarak karşımıza çıkıyor.

SEO ÇALIŞMALARI DA YAPILIYOR

Instagram, içerik üreticilerinin Google ve diğer arama motorlarında daha iyi sıralanması için SEO çalışmalarına ağırlık veriyor. Mosseri, Instagram’ın arama işlevselliğini geliştirmeye odaklandıklarını ve TikTok’un bu konuda iyiyken Instagram’ın daha fazla çaba göstermesi gerektiğini söyledi.

Mosseri, Instagram’ın arama özelliklerini güçlendirmek için çalıştıklarını ve gelecekte yeni özellikler sunacaklarını ifade etti. Önerilen arama butonu gibi yeni özellikler göreceğimiz Instagram’da, içerik ve yorumlar arasındaki ilişki de önemli bir metrik olarak belirlendi.


Related Posts

Rafting takımımız dünya şampiyonu oldu

23 Yaş Altı Milli Rafting Takımı, Dünya Gençler ve 23 Yaş Altı Rafting Şampiyonası’nda altın madalya elde etti.

Xiaomi’den “mini” devrim: Watch S4 41mm inceliğiyle mest etti

Xiaomi, ilk küçük boyutlu akıllı saati Watch S4 41mm’yi tanıttı. Fiyatı 299 dolar seviyesinden başlayan bu model, 41mm inceliğinde kasası, 9.5mm’lik ince yapısı ve sadece 32 gram ağırlığıyla bilekte adeta yok hissi veriyor. Özellikle ince bilekli …

Gazi Koşusu öncesi jokeylerden iddialı açıklamalar

Gazi Koşusu’na sayılı günler kala, heyecan giderek artıyor. 99’ncusu düzenlenecek yarış öncesinde jokeyler, önemli açıklamalarda bulundu.

NOx sensörleri ile çevre dostu çözümler sunan Türk şirketi, araçların emisyonlarını %85 azaltacak

Tipik bir binek araç yılda yaklaşık 4,6 ton karbon emisyonu salımı yaparken; NOx sensörleri ile çevre dostu çözümler sunan yerli şirketin geliştirdiği yeni nesil teknoloji, Türkiye Eğitim Teknolojileri Zirvesi’nde yoğun ilgi gördü. Cumhurbaşkanı …

OpenAI CEO’sundan tepki çeken açıklama

OpenAI CEO’su Sam Altman’ın yapay zekanın çocukların gelecekteki eğitimi ve zekası üzerindeki potansiyel etkisi hakkındaki görüşleri sosyal medyada kavga başlattı.

WhatsApp eskisi gibi olmayacak! Yeni özellik kabusunuz olabilir

Meta’nın WhatsApp’a getireceği reklam entegresi için endişeler artıyor. Uzmanlar söz konusu yeniliğin güvenlik açısından problem yaratağını belirtiyor.

vozol center